Award

Stage Communicatie

Afdeling Marketing en Communicatie

In 2020 hebben we als stichting een grote interne verandering ondergaan. Nu zetten we de volgende stap naar de pijlers Brand awareness en Development. Een belangrijke uitdaging die ons moet helpen de groei van the International Award te waarborgen. Als Communicatie-stagiaire voer jij de opdracht uit een communicatieplan te ontwikkelen voor de verschillende doelgroepen: jongeren, ouders en vrijwilligers.

Je ontwikkelt en creëert samen met de Communicatiemanager nieuwe creatieve jongerenevents, daarbij zet jij in op innovatie, waar jij meer ideeën over hebt wij. Je denkt strategisch mee over de doelstellingen en je weet door onderzoek hoe we impact maken op generatie Z. Hiervoor maak je een sterk marketingplan. Je werkt mee in alle aspecten van de organisatie van jouw event, begeleidt door ervaren professionals. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en je maakt kennis met alle verschillende aspecten binnen de internationale organisatie.

Dit ga je doen

  •  Jij werkt samen met Communicatiemanager, een echte rot in het vak op gebied van Journalistiek en Media;
  • Je werkt mee aan de interne en externe communicatie doelstellingen;
  • De creëert nieuwe content voor de website en social media;
  • Je verzorgt de nieuwsbrieven via mailchimp;
  • Je gaat social video marketing opzetten;
  • Als echte teamplayer pak je ook organisatorische en administratieve taken op. Afhankelijk van je interesses werk je mee aan verschillende projecten.

Zo ziet jouw dag eruit

’s-Ochtends checken we in met een goeie bak koffie. Vanaf je eigen werkplek ga je aan de slag. Daarna stap je in de auto met de Directeur en bezoek je samen een middelbare school. Jouw doel: een interview met 2 scholieren. Met hen maak je een paar leuke clips voor de social video marketing. Op de terugweg bestook je ons met jouw ideeën voor een toffe jongerencampagne. Eenmaal terug op kantoor post je snel een Instastory over je ontmoeting, daarna werk je het interview uit tot een inspirerende story voor op de webiste. Aan het einde van de dag trekken we een zak chips open en dromen we met het hele team over een groot Award Festival. De stikkie-notes met nieuwe ideeën plakken we op het raam. De volgende dag werk je vanuit huis en is er ruimte voor je opdracht: je communicatieplan of onderzoek. Je belt nog even in om je vragen te stellen en plant je afspraken voor de volgende dag.

Dit ben jij

  • Je bent een 3e of 4e-jaars hbo- student richting Communicatie
  • Je houdt van communicatie – bedenken, produceren en live zetten;
  • Je bent creatief zowel schriftelijk als mondeling, ook in het Engels;
  • Je bent een echte schrijver en met jouw vlotte pen bereik jij Generatie Z;
  • Je hebt affiniteit met traditionele en nieuwe media;
  • Kennis van Adobe Creative Cloud (InDesign, Illustrator, Photoshop, Première Pro) is een grote pré;
  • Je bent een teamplayer en kan ook goed zelfstandig werken;
  • Je bent bij voorkeur in het bezit van een rijbewijs, dan kan je ook zelf op pad!

Wat bieden we?

  • Een uitdagende stage in een dynamisch en gezellig klein team van 9fte. Wij zien onze stagiaires liever als collega’s; we werken met z’n allen als Award Family aan onze missie: de Award toegankelijk maken voor álle jongeren zodat ze #Worldready hun toekomst tegemoet kunnen gaan;
  • Een unieke kans om jezelf te ontwikkelen in een internationale organisatie;
  • Internationale contacten met de andere Award Centers verspreid in 130 landen;
  • Ruimte voor eigen inbreng en creativiteit;
  • Een rol met veel vrijheid en verantwoordelijkheid;
  • Begeleiding van professionals;
  • Hybride werken is ons nieuwe normaal;
  • Elke maand gaan we iets leuks doen met elkaar, gezellig borrelen in het park of een expeditie route testen: teamwork makes the dream work!
  • Een kleine stagevergoeding, maar veel sociaal kapitaal in interne trainingen, internationale deelname aan seminars, nieuwe internationale contacten en wie weet: vrienden voor het leven.

Ben jij of ken jij iemand? Stuur je CV en motivatie naar patricia.de.ruijter@award.nl

 

 

 

Awardverhalen

Ik ben in Wales en Kenia geweest en daar heb ik zoveel waardevolle lessen geleerd. / Eerlijk is eerlijk, ik ben als tiener begonnen met de Award omdat de expedities me heel gaaf leken. Dat was voor mij de doorslaggevende factor.

Chris Meeuwsen Gouden Award houder

Eerlijk is eerlijk, ik ben als tiener begonnen met de Award omdat de expedities me heel gaaf leken. Dat was voor mij de doorslaggevende factor.

Lees verder Alle verhalen