Tijdens mijn stage bij de Award heb ik onderzoek gedaan over de partnership-strategie van de Award. Na een mooie periode van drie jaar heeft de Award afscheid genomen van de hoofdsponsor, een partner die veel heeft betekend voor jongeren en de professionalisering van de Award. Award Nederland heeft aangegeven op zoek te willen gaan naar nieuwe partnerships uit het bedrijfsleven, maar waar begin je en wat is het doel van partnerships?
Daarom was mijn taak om te onderzoeken welke strategie het beste past bij Award Nederland in het aangaan van nieuwe partnerships. Omdat dit een breed onderwerp voor een onderzoek is heb ik besloten te gaan onderzoeken wat voor soort type partnership het beste bij de Award past. Als je een effectieve partnership wilt creëren is het belangrijk om eerst te weten wat de Award en bedrijven zoeken in een partnership. Als dit duidelijk is kan er worden gezocht naar potentiële sponsor bedrijven.
Tijdens mijn stage heb ik vaak internationale meetings mogen bijwonen wat ik heel interessant vond omdat ik zo in contact kon komen met de internationale community van de Award. In een van de meetings heb ik Laura Tomlinson, de Head of Partnerships van de Award Foundation, horen praten over de partnerships van de Award. Omdat dit overeen kwam met het onderwerp van mijn onderzoek heb ik haar benaderd en ogen interviewen. Ze kon mij veel informatie geven over wat zij belangrijk vindt in een partnership van de Award en door haar ervaring kon ze ook vertellen wat bedrijven waarderen in een partnership. De conclusie was dat Award Nederland het beste kan beginnen met het opbouwen van relaties in de eigen regio. En uitgaan van partnerships met bedrijven die niet alleen gebasseerd zijn op donaties maar gericht op een langdurige relatie.
Vergelijking met andere landen
Daarna heb ik de partnerships van de Award in 5 andere landen met elkaar vergeleken om erachter te komen wat voor soort type de partnerships in andere landen zijn die al successvolle relaties met bedrijven hebben. Ik heb ontdekt dat de meeste partnerships vooral op donaties zijn gericht maar de meest succesvolle partnerships gebaseerd zijn op wederzijds vertrouwen en steun. Daarom is mijn advies voor de Award in Nederland om eerst een relatie op te bouwen met lokale bedrijven, gezamelijk vertrouwen op te bouwen en uiteindelijk samen een partnership te creëren waarin de Award en het bedijf elkaar versterken.
Tot slot, ik heb veel geleerd tijdens mijn stage bij de Award en ben dankbaar voor de leuke tijd die ik heb gehad met alle collegas en de International Award Community.
Award Nederland bedankt Iman voor haar onderzoek 'Strategic partnership development for the International Award for Young People in the Netherlands'en wenst haar heel veel succes in haar carrière.
Scriptie lezen? Klik op de button.
Publicatie: 29/06/2021Terug naar nieuwsarchief
'Samenwerken om verschillen te overbruggen is een belangrijke waarde. Bij de internationale events voel je dat ook heel duidelijk. Alle landen steken het programma op hun eigen manier in elkaar, iedereen heeft zijn eigen cultuur, maar toch geeft iedereen invulling aan dezelfde waarden. Dat uitgangspunt is overal hetzelfde.'
Lees verder Alle verhalenGeen nieuwsberichten gevonden